Tips til en vellykket kampagne

En synlig opstart er vigtig.

Saml alle deltagere, hold en briefing og skyd kampagnen i gang. Få lavet god reklame for jeres kampagne i lokalaviser, på internettet med mere. Inddrag også hjemmesiden fra jeres skole eller klub!

Uddel katalogerne og bestillingslisterne sammen med en god begrundelse og en tydelig forklaring.

Det anbefales, at alle grupper / klasser / hold samles med den lærer eller leder, der står for kampagnen, for at denne kan rådgive og forklare om kampagnen, så alle bliver bedst muligt motiverede. Sørg for, at der er en kontaktperson med en e-mail-adresse og et telefonnummer, der også er til brug for forældre.

Gode klare informationsbreve til alle medlemmer og elever.

Det er vigtigt også at give forklaringer og motivation på papir til hver enkelt medlem/elev. Det er vigtigt for motivationen at tydeliggøre, hvad det er I samler penge ind til, måske er et billede en god idé.

Gode klare informationer til alle potentielle kunder.

Dette brev kan trykkes på bagsiden af bestillingslisten.

En kort kampagneperiode på max. 2 uger.

Godt tip! Sørg hver dag for, at det nuværende salgsresultatet bliver ophængt i klasselokalet/ aulaen/ eller ....?. Dette tilskynder medlemmerne / eleverne til yderligere tiltag. Muligvis med en slags barometer eller et par plakater.

Har I spørgsmål eller forslag, så lad os vide det; vi kan godt lide at tænke sammen med jer.

Held og lykke med alle forberedelserne!